Vzdrževanje zavornega sistema

V Point S poskrbimo tudi za celovito storitev pri servisu, menjavi ali kontroli zavornega sistema. Zavorni sistem je ključnega pomena za vašo varnost, zato mora vedno delovati brezhibno.  

Rich text

Kontrola in menjava

V Point s skrbimo za vašo varnost, zato vsakič natančno pregledamo vse sestavne dele zavornega sistema in vas o morebitnih pomanjkljivostih obvestimo. Skupaj z vami se nato dogovorimo o terminu menjave in nujnosti zamenjave določenih delov. Vrhunska storitev je v Point S servisu na voljo po konkurenčnih cenah.

 

Kaj je zavorni sistem?

Zavorni sistem je kompleksen skupek mehanskih, elektronskih in hidravličnih elementov, ki s pomočjo trenja omogočajo zaustavitev vozila v najrazličnejših pogojih. Zavorni sistem omogoča:

  • Stabilnost in ohranjanje smeri 
  • Pravočasno in varno zaustavljanje

 

Pri zaviranju glavno nalogo opravljajo:

  • Zavorne obloge (ploščice), ki s pritiskanjem na zavorne kolute upočasnijo vrtenje kolesa. Na vsak kolut pritiskata dve ploščici (vsaka z ene strani). Obraba ploščic je odvisna od števila in intenzivnosti zaviranja.
  • Zavorni koluti, ki so pritrjeni na vsako kolo posebej (pri manjših avtomobilih so na zadnjih kolesih pogosto t. i. bobni). Tudi zavorni koluti se sčasoma obrabijo in jih je potrebno zamenjati, ravno tako kot bobne.

 

Sistem ABS – kako deluje?

Kratica ABS (beseda izvira iz nemške Antiblockiersystem) pomeni sistem proti blokiranju koles pri zaviranju, kar vozniku omogoča, da kljub silovitemu zaviranju še vedno lahko usmeri avtomobil v želeno smer. ABS je od leta 2004 del obvezne opreme vseh novih avtomobilov. Med zaviranjem ABS sodeluje z:

  • Hidravlično enoto, ki regulira tlak zavorne tekočine,
  • Elektronsko enoto, ki nadzira hidravlično enoto,
  • Tipali, ki v elektronsko oziroma nadzorno enoto sporočajo hitrost vrtenja posameznega kolesa.
  • Obvezen dodatek k sistemu ABS je tudi nadzorna lučka na instrumentni plošči, ki sporoča morebitne pomanjkljivosti v delovanju sistema. 

 

Obraba zavor

Zaradi zaviranja pride do obrabe zavornih ploščic ali kolutov. Da bi lažje prepoznali morebitno obrabljenost, bodite pozorni na spodnje pokazatelje.

 

Znaki obrabe zavornih ploščic

Na obrabo zavornih ploščic vas bo najprej obvestila kontrolna lučka na instrumentni plošči. Toda tudi samo lahko ugotovite, da so ploščice obrabljene, če:

  • zaviranje ni več tako učinkovito kot prej,
  • ob zaviranju se sliši drgnjenje,
  • položaj stopalke zavore je vedno nižji,
  • ob zaviranju se čutijo vibracije.

 

Znaki obrabe zavornih kolutov

Obraba zavornih kolutov je odvisna od teže avtomobila, načina vožnje in vrste ceste, po katerih najpogosteje vozite. Pogosto zaviranje z zavorami vpliva na hitrejšo obrabo kolutov kot če boste za zaviranje uporabljali tudi motor.

Da so koluti obrabljeni, boste vedeli, če:

  • Ob nenadnem zaviranju preko stopalke čutite vibriranje,
  • So koluti na pogled preveč rebrasti,
  • So pretanki; če je njihova debelina pod indikatorjem obrabe, jih je potrebno zamenjati.

 

Kdaj zamenjati zavore?

Zavore so eden tistih elementov v vašem vozilu, ki jih mora redno preverjati usposobljen serviser. Zavore sčasoma obrabijo in ne svoje naloge ne opravljajo več tako učinkovito kot prej. Na hitrost obrabe zavor med ostalim v veliki meri vpliva tudi način vožnje. Priporočljivo je, da se dvakrat letno oglasite v najbližjem servisnem centru Point S, kjer bodo preverili stanje zavornega sistema vašega vozila in vam ustrezno svetovali.

 

Poiščite svoj najbližji servisni center Point S!

Nasveti za vzdrževanje vozil
Oglejte si več vsebin
Da bo vaše vozilo čim dlje brezhibno delovalo, upoštevajte spodnje nasvete !
Oglejte si več vsebin