Uravnoteženje pnevmatik in platiš? v Point S
Uravnoteženje pnevmatik in platiš? v Point S
Kaj je uravnoteženje pnevmatik?
Številni vozniki še vedno mešajo med uravnoteženjem koles in optično nastavitvijo geometrije podvozja. Slednje pomeni uravnavo oziroma nastavitev koles na isti osi, da tečeta popolnoma vzporedno med seboj in pravokotno glede na tla. Uravnoteženje oziroma centriranje pnevmatik in platišč pa je na drugi strani izravnavanje sil glede na os platišča. Te se pojavijo pri vrtenju koles zaradi neenakomerne razporeditve mase na pnevmatiki (nobena pnevmatika nima idealno razporejene mase) in na platišču.
Neuravnoteženost oziroma slabo uravnotežena kolesa občutimo kot tresenje; slednje se prenaša preko volana in karoserije, največkrat pa se pojavi zaradi neenakomerne obrabe pnevmatik. Uravnoteženje pnevmatik se opravlja na posebnih strojih, ki med vrtenjem pnevmatik in platišč merijo sile na osi in kot rezultat prikažejo ustrezno mesto in maso potrebnih uteži, ki jih vulkanizer nato pritrdi na platišče.
Če ponazorimo: vulkanizer bo pnevmatiko na platišče namestil tako, da bo celotno kolo z utežmi obtežil samo po eni – notranji strani. To je še posebej pomembno pri aluminijasti platiščih: uteži v nobenem primeru ne smejo biti vidne oziroma montirane na zunanji strani aluminijastega platišča.
Če pnevmatike oziroma kolesa niso pravilno ali sploh niso uravnotežena, se praviloma pojavijo naslednje težave oziroma nevšečnosti:
- Vzmetenje in obešenje vozila se hitreje iztroši in poškoduje,
- Krmilni mehanizem se zaradi nenehnih vibracij hitreje poškoduje,
- Poškodujejo in obrabijo se različni zglobi podvozja,
- Pnevmatike se prehitro in neenakomerno obrabljajo,
- Poveča se poraba goriva,
- Udobje med vožnjo se bistveno zmanjša.
Uravnoteženost pnevmatik je priporočljivo preveriti po vsakih 20.000 prevoženih kilometrih ter seveda ob vsaki menjavi, popravilu ali kakršnem koli posegu na pnevmatiki in/ali kolesu. Prav tako priporočamo, da preverite uravnoteženost kolesa, če ste zapeljali v večjo udarno jamo na cestišču ali zadeli ob pločnik.
Pri menjavi pnevmatik je potrebno upoštevati tudi senzorske ventile. Namreč, od novembra 2014 morajo biti vsi novi avtomobili opremljeni s sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah. Najpogosteje tak sistem podpirajo senzorski ventili, ki se po nekaj letih iztrošijo in jih je potrebno zamenjati. Pri Point S vam zagotavljamo strokovno menjavo vrhunskih senzorskih ventilov po izredno konkurenčni ceni.
Ne pozabite, da so pnevmatike edine, ki omogočajo stik vozila s podlago. Zato je kakovostna pnevmatika, ki je pravilno montirana in uravnotežena, ključnega pomena za varnost v prometu – tako vas kot ostalih udeležencev. V Point S centrih, ki so razpršeni po celotni Sloveniji, boste našli najboljše izdelke s področja pnevmatik, platišč, TPMS ventilov in ostalega spremljajočega programa.