Zamenjava in popravilo izpušnih sistemov
Zamenjava in popravilo izpušnih sistemov
Zamenjava in popravilo izpušnih sistemov
Brezhibno delujoč izpušni sistem je dober za okolje, zmogljivosti vozila in nenazadnje za vaša in ušesa vseh ostalih udeležencev v prometu. V Point S bomo pregledali izpušni sistem in vas o morebitnih poškodbah oziroma napakah obvestili ter svetovali najboljšo možno rešitev: popravilo ali zamenjavo.
Izpušni sistem je sestavljen in številnih elementov, njegova glavna naloga pa je očistiti zrak, ki prihaja iz motorja ob njegovem delovanju. Ključni sestavni del je katalizator, ki poskrbi, da se v okolje ne izločajo težke kovine, sajasti delci in ostale nevarne emisije (katalizator očisti do 90% nevarnih snovi). V valjih namreč med zgorevanje goriva nastajajo številni strupeni plini; če bi bilo zgorevanje popolno, potem izpušnih sistemov praktično ne bi potrebovali.
Da bi vozilo ustrezalo strogim okoljskim standardom (trenutno so za nove avtomobile v veljavi standardi Euro 6), mora izpušni sistem delovati brezhibno. Zato smo v nadaljevanju smo pripravili seznam in opis možnih težav, ki so lahko znanilec poškodovanega ali iztrošenega izpušnega sistema. Če zaznate katero od njih, se oglasite v najbližjem centru Point S, kjer bodo izkušeni strokovnjaki preverili stanje izpušnega sistema in vam svetovali o njegovi zamenjavi ali popravilu!
Izpušni sistem je potrebno redno kontrolirati, saj bo le pravilno delujoč zagotavljal:
- Nizek nivo hrupa v vozilu in zunaj
- Dobre zmogljivosti vozila in nizko porabo goriva
- Nizke emisije
Znaki iztrošenosti izpušnega sistema
Izpušni sistem se iztroši zaradi več različnih dejavnikov, glavna pa sta zunanja in notranja korozija ter dejstvo, da so sestavni deli izpostavljeni visokim temperaturnim nihanjem (pri hitrosti 130 km/h izpušni plini dosežejo 900 °C). najpogostejši in hitro opazni znaki iztrošenosti so:
- Višja poraba goriva
- Višji novo hrupa (zaradi tega vas lahko tudi oglobijo, prav tako vozilo ne bi opravilo tehničnega pregleda)
- Onesnaževanje
- Predčasna obraba/iztrošenost mehanskih delov
- Del ali celoten sistem izpušnega sistema (cevi, lonci, katalizator) se lahko odlomijo in odpadejo
Ne glede na to pa lahko strokoven pregled podvozja odkrije potencialne okvare izpušnega sistema, ki jih lahko preprečimo in tako privarčujemo precej denarja ter se izognemo številnim nevšečnostim.
Novejši avtomobili so opremljeni tudi s tako imenovanim filtrom trdnih delcev (DPF), ki prav tako potrebuje vzdrževanje po določenemu številu prevoženih kilometrov.
Da se ne boste srečevali z zgoraj naštetimi težavami, svetujemo, da izpušni sistem redno kontrolirate: na vsakih 20.000 km, katalizator pa potrebuje zamenjavo v povprečju na vsakih 100.000 kilometrov. Zato se oglasite v vašem najbližjem Point S centru in preverite stanje izpušnega sistema.
Poiščite svoj najbližji servisni center Point S!